Σεμινάρια

Οι πολλαπλές λειτουργίες της μουσικής στην εκπαίδευση 

Ετήσιο Σεμινάριο

Ο κύκλος μαθημάτων απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, αλλά και θεατρολόγους και εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού. Σκοπός του σεμιναρίου είναι αφενός να παρουσιάσει βασικές λειτουργίες της μουσικής αγωγής και αφετέρου να δείξει τρόπους με τους οποίους η μουσική μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την επίτευξη πολλαπλών στόχων στην εκπαίδευση.
Τα μαθήματα αναπτύσσονται τόσο σπονδυλωτά όσο και σπειροειδώς, καθώς σε κάθε συνάντηση παρουσιάζεται μια καινούργια θεματική, ενώ παράλληλα τα βασικότερα σημεία επανέρχονται σε μεγαλύτερη ανάλυση έτσι ώστε οι επιμορφούμενοι να μπορούν να εξοικειωθούν εμβαθύνοντας σε αυτά.

Έναρξη: Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019

​     Οι θεματικές ενότητες των μαθημάτων

  1. Η μουσική ως εργαλείο διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης

  2. Βασικές αρχές ρυθμικής αγωγής

  3. Μουσική και παραμύθι: μια αμφίδρομη σχέση με καρπό την γλώσσα

    Α΄ μέρος
  4. Μουσική και παραμύθι: μια αμφίδρομη σχέση με καρπό την γλώσσα

    Β΄ μέρος
  5. Η μουσική ως μέσο συνύπαρξης

  6. Αυτοσχέδια μουσικά όργανα

  7. Ξεκινώντας τη γραφή και την ανάγνωση στη μουσική.

    Η γραφική παρτιτούρα
  8. Αυτοσχεδιασμός σε μουσική και κίνηση

  9. Η συνάντηση, μέσω της μουσικής,  με τον «αλλιώτικο άλλο»

  10. Το παιχνίδι της φλογέρας

  11. Μουσική και μαθηματικά

  12. Μουσική και εικαστικά

-Για ποιο λόγο αξιοποιούμε τα μουσεία στην εκπαίδευση;
-Ποιες είναι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα μουσεία;
-Πώς μελετάται, οργανώνεται και υλοποιείται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά στα μουσεία;
-Ποιες ερμηνευτικές τεχνικές μπορούν να αξιοποιηθούν κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο μουσείο;

Τα παραπάνω ερωτήματα αποτελούν τους βασικούς στόχους του σεμιναρίου «Εκπαίδευση στα Μουσεία» που διοργανώνεται για 24η χρονιά από το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν την έννοια της μουσειακής εκπαίδευσης.

Η διάρκεια είναι 200 ώρες και περιλαμβάνει θεωρητικό (120 ώρες) και πρακτικό μέρος (80 ώρες). Στο πλαίσιο της θεωρητικής κατάρτισης πραγματοποιούνται εισηγήσεις από επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων, αναλόγως με τη θεματική ενότητα.
Στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης, οι συμμετέχοντες καλούνται να παρακολουθήσουν και να πραγματοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα του Ελληνικού Παιδικού Μουσείου, αλλά και να μελετήσουν και να πραγματοποιήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Με την ολοκλήρωση όλων των υποχρεώσεων του σεμιναρίου (θεωρίας και πρακτικής άσκησης) παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.

FOLLOW ME

  • Wix Facebook page

© 2012 by Panayiotis Tsirides

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now